Der sker s’gu noget
Og det sker hurtigt. Vi har nu gang i rigtig mange ting i f.m. hussalg. I dag tirsdag har der været konsulent for at udarbejde tilstandsrapport. Og han sagde: Det sker kun en gang om året, at jeg laver en rapport uden K2 og K3 fejl. Der er nogle få K1, men det er jo fantastisk når man tænker på at det oprindelige hus blev bygget i 1824 – og har ligget her siden. Lidt stolt må man være. Vi har investeret mange penge, dem har vi tabt, men vi ville have tabt endnu mere, hvis vi ikke havde lavet en ordentlig renovering af huset. Det har vi papir på nu. Plus at energirapporten giver bedste karakter for et hus af den type og alder. Fedt. Så kan købere bare komme an. Der er ikke noget at komme efter overhovedet. Et godt og sundt hus de næste mange år. Huset er næsten indflytningsklar, hvis man gider lappe et par huller og evt. male. Så er alt tip top. Vil du købe vores hus, må du betale prisen, som i øvrigt er sat 200.000,- ned siden 2012. Du får masser af m2, smuk beliggenhed ved landsbyens gadekær, nem have – høns og hønsegård – drivhus. Og så i øvrigt et dejligt naboskab i en lille landsby, der ligger 10 min kørsel fra motorvejen. Gennem året er der mange arrangementer i Næstelsø: fælles arbejdsdage hvor man ordner byens fællesarealer, sommerfest, grillaftener, høstfest, vinsmagning m.m.
Diverse materialer efterlades: Maling, fliser, klinker, trætjære og kalk til hvidtning uden beregning
Vores varmekilder er generelt bæredygtige: En super pilleovn med varmeflytning til 1. sal og en god varmepumpe der lune de sidste rum. Gulvvarme i køkken og badeværelse, så du kommer ikke til at fryse. Med nyt tykt stråtag med 200 ml isolering under har, huset også en relativt lav udgift til varme. Bedre en huse der er bygget frem til 2004.