Salsa af havens høst
Så er det tid til at forsøge sig med en salsa til brug næste gang vi skal have på dansk: madpandekager
Ingredienser: fundet på foodfantastic.dk
- 3 tomater, hakkede
- ½ rødløg, hakket
- ½ chilipeber, kerner fjernet og hakket
- 1 – 2 hvidløgsfed, hakket eller presset
- saften af 1 lime
- 1 – 2 spsk olivenolie
- 2 spsk hakket koriander
- salt og peber
- ½ tsk sukker
Der er nogle ting jeg vil ændre så det passer bedre i min smag, bl.a. kan jeg altså bare ikke li’ koriander.
Derfor bliver min udgave med:
- Årets sidste meget modne tomater -homegrown
- 1 helt rødløg – homegrown
- Syltede Jalapenôs chili – skylles grundigt for overskydende syltelage – homegrown
- 2 hvidløg – homegrown
- 2 spsk rapsolie – fra Bornholm
- Salt og peber og sukker
Overvejer: Rød peber og agurk
Bland alle ingredienserne og smag til med eventuelt ekstra salt, peber, chili, sukker eller limejuice. Lad salsaen trække lidt inden servering.
Konservering vil jeg overveje – da det er lidt voldsomt at lave til en enkelt omgang.