Systemet skuffer igen!
Som ledig bliver man kørt rundt til diverse møder i A-kasse og på Jobcenter. Det støder mig at de ikke ved hvad de har med at gøre. På et møde fortæller jeg om min situation, hvorefter repræsentanten for a-kassen påstår at så skal du i seniorjob. Og det er lodret forkert, og sagt uden kendskab til lovgivningen. Det irriterer mig vanvittigt. Som leder gennem mange år, ved jeg hvilke forventninger der er til mig – at jeg skal kende til det væsentlige og kunne agere væsentligt. Have styr på regler og lovgivning osv osv. Det forventer jeg også at jeg møder. Men jeg er skuffet over den uvidenhed jeg møder – og oplever det som ligegyldighed!
Og noget for mig fuldstændig mærkeligt. Stort set ingen af deltagerne er medlem af fagforeningen. Det har jeg tænkt en del over i weekenden. Solidariteten er brudt. Jeg har altid troet, at stort set alle mine kolleger var medlem af fagforening. Nu tænker jeg, at jeg kan spare 3000,- de næste 6 måneder ved at melde mig ud, men det er mig så meget imod, at jeg venter til det naturlige brud, hvor jeg går på efterløn!