AC/DC i Roskilde 15. juli 2015
Det blev på alle måder en STOR oplevelse. Vi kørte hjemmefra ved 14 tiden og kunne køre uhindret igennem til P-pladsen. Fandt bor/bænke-plads lige ved siden af mad og ølboder i præområdet. Kl. 17 blev koncertpladsen åbnet og en sand menneskevandring startede – og så var det bare at vente indtil 21.30 hvor AC/DC skulle gå på. Vi fandt super ståpladser bagerst på pladsen på en tribune, så vi havde fuldt udsyn til hele pladsen. Præcis 21.25 startede introvideoen og kl. 21.30 bragede Angus’ guitar ud over pladsen. Rock or Bust – Highway to Hell – Hells Bells – We Salute You. Intet nyt under solen – og det skal der heller ikke være! Mest imponerende at Chris Slade med sit trommeri fuldstændig kører i sporet efter Phill Rud med det helt enkle og effektive trommespil. Og at Steevie Young, fætteren der afløser Malcolm også spiller lige i sporet, endda på Malcolm’s guitar. Jeg giver 6 ud af 6 stjerner fordi AC/DC kun spiller AC/DC! Men Live Nation’s arrangement kunne have været meget bedre. Samlet ventetid på køb af 3 fadøl: 1½ til 2 timer. Vi var heldige med kort ventetid på lækre flæskestegs sandwich.
Når 55.000 skal forlade pladsen samtidig føles det som fuldstændig kaos når man står midt i det. Men på 40 minutter fandt vi bilen og efter yderligere 40 minutter var vi helt fri af køerne. En lang og hård dag, hvor AC/DC cementerede at de stadig er AC/DC og ikke et kopiband som mange af de andre aldrende rockbands fra ’70erne.