Team Fog
Så er basket sæsonen endelig i gang. TFN på udebane mod det hæderkronede SISU. Halftime: 24 – 46 til TFN, hvilket er helt nyt i de relativt få år jeg har fulgt holdet. Nyt er også at TFN kun er noteret for 5 fejl ved halvleg. Plejer har hidtil betydet elendige resultater i efteråret og masser af personlige fejl. Med et 22 points forspring synes sejren sikker – og en super start på sæsonen. Næste kamp på tirsdag i Den Gamle Næstved Hal mod Rabbits. En kamp der virkelig vil måle hvor skabet skal står i år. Men Basket er en mærkelig en, fordi der er slutspil. Så man kan ikke regne med hvad der sker i grundspillet. Og en tradition for at nærmest stille med et nyt hold til ny sæson. Faktum er at man kan opnå rimelige fordele ved at spille et godt grundspil. Blandt andet at møde svagere modstandere i slutspillet – og ikke mindst hjemmebane fordel. Jeg synes at Team Fog har overset denne mulighed de seneste sæsoner. Der er al mulig grund til at gå efter 1. pladsen i grundspillet – nemmere modstandere og hjemmebanefordel hele vejen igennem. 19 point foran inden 4 quarter. Sejr på 26 point. En sjælden god start, hvor anden 5eren kommer ind og øger forspringet. Tyder på et meget bredt hold! Yeehaaa
Efter 1. runde kan man ikke gennemskue så meget – men noget tyder på at Svendborg, Horsens og Team Fog udfordre Bakken Bears seriøst. Kunne være fantastisk med mere end 2 om buddet. Det sker i sæsonen 15/16! Og der bliver metal til Næver!