Månedsarkiv: august 2015
Drivhuset august
Det usympatiske system!
Jeg har aldrig tidligere været udsat for systemets overgreb. Men det bliver jeg nu – efter en usaglig fyring – og efterfølgende PTSD og svær depression.
at møde mennesker, der arbejder med min sag, uden at have sat sig ind i den!
ingen af de personer jeg har mødt, er aktuelt interesseret i hvordan jeg har det ???
at møde mennesker, der arbejder med min sag – og ikke synes at det er nødvendigt at hilse!
at blive henvist til en psykolog, hvis eneste opgave er at føre fremmødekontrol – og efterfølgen skal lave en lille udtalelse.
at enhver henvendelse fra systemet afsluttes med en åbenlys trussel!
Ikke at have den samme sagsbehandler 2 gange i træk!
Man må ikke holde ferie – hvilket i høj grad rammer familien – og tilbage igen!
Hvordan kan det være befordrende for mennesker der oplever nedtur af en eller anden art???
Krydderier
Hidtil har vores hjemmedyrkede krydderier bestået af løg, persille og purløg. De sidste år er chillien kommet til. Først de ultra stærke, nu det milde, der er meget nemmere at dosere. Mynte har altid stået i haven. Nu er oregano, basilikum, hvidløg og rosmarin kommet til.
Så rejser der sig spørgsmålet om at bevare smagen gennem vinteren, frem til næste sæson. Min ide er noget pestoagtigt. Så jeg har lavet et forsøg: 2 dl olie – 4 tsk salt – 100 gr tørret oregano – 5 fed hvidløg. Det hele i en blender – på glas og i køleskabet.
Meningen er at bruge olien til diverse retter – pizzaer – flütes m.v. – 1. forsøg brugt olien i flütes både i dejen og penslet på. Resultat, smagen er der, men for mild – så næste gang – mere krydderi pr dl. olie – og mere salt a.h.t. smag og holdbarhed
Basilikum olie
Oregano olie
Rosmarin olie
Citrontimian olie -og hvad med
Mynte olie
En anden måde at gemme alle de gode smage er at kører dem i i en morter med rigelig salt – det skal jeg prøve med:
Salt – Mynte – Rosmarin – hvidløg – lige til at gnide på en lammekølle – måske også mynte
Tomater
Drivhuset midt august ’15
Efter en start præget af køligt vejr og lus, er chilierne for alvor kommet i gang – men der bliver ikke så mange som i de forrige sæsoner.
Af samme årsag bliver vores Auberginer ikke til noget – et par stykker.
Agurkerne har givet rigtig godt – og det ser ud til at blive ved. Muligvis fordi jeg har fjernet alle blade på den første meter. Der er kommet en masse side skud – og selve toppen kører videre. I år giver agurkerne mere end tidligere. Og forhåbentlig i længere tid. Spændende.
Tomaterne er også kommet sent i gang – men de er der nu – de er lidt mindre end tidligere – til gængæld er der mange – så vi håber på en laaaang sommer og et varmt efterår – så er der tomater til langt ind i oktober Yeehaaa 🙂
Cykelmotion
Det blæser 10 – 12 sek/m og jeg SKAL har en tur. Jeg skal slå 2 PR – længste distance på en uge – og længste distance på en måned – dvs mere end 125 km på en uge og mere end 257 km på en måned. Jeg tænker at jeg starter med modvinden – og så nå omkring 30 km. Men det bliver nok temmelig hårdt. Det er den værste vind jeg endnu har kørt i. Så jeg skal ud og køre mod og med vinden – spændende hvilken forskel det gør. Dejligt med Endomondo.
Det blev en tur med masser af vind på snuden – 35 km. 3 PR: de to jeg ville klare og så højeste hastighed – ned ad bakke og vinden i ryggen 😉
Rehabilitering V
Det er gået op for mig, at jeg den 10. august skulle være startet på et kursusforløb: “Det Gode Liv”.
Det er ikke hvad der står i referatet fra rehabiliteringsmødet:
Virksomhedspraktik skønnes aktuelt ikke relevant. Bør i stedet henvises til NRC med henblik på forløb v. psykolog og råd og vejledning om kost og motion eller øvrigt efter psykologens vurdering, der kan støtte Gert. Forløbet skal maksimalt vare 13 uger.
Det er her klart, at forløbet skal defineres i samarbejde med psykologen. Psykologen er ikke informeret om dette!
Jeg har kigget på NRC’s hjemmeside – og her beskrives et forløb på 8 uger:
Forløbet foregår i hold på maximalt 15 deltagere dels i form af undervisning og gruppediskussioner og dels i form af fysisk aktivitet som bevægelse, meditation og mindfulnessøvelser.
Forløbet varer 8 uger og er tilrettelagt således, at kursisten møder fra 09:00 – 11:30 mandag, tirsdag, torsdag & fredag på RevaCenter Næstved.
Der tages plads til individuelle forskelligheder og hensyn og samtalerne målrettes undervejs efter den enkeltes behov. Den nysygemeldte borger skal dog være i stand til at følge et gruppeforløb og kunne overskue at være sammen med andre.
Jeg ser frem at blive indkaldt til møde med en visitationssamtale – for alt der her er sat i værk uden hensyntagen til mig – og udtalelser fra psykolog og hele 2 psykiatere.
Med den plan risikerer de at sende mig tilbage i mørket!
I øvrigt er jeg overhovedet ikke blevet kontaktet af NRC ???
Rehabilitering IV
Det er uhyrligt dårligt. Den måde rehabiliterings systemet fungerer på. Har tidligere omtalt mit møde med rehabiliteringsteamet! En yderst dårlig oplevelse af uengagerede folk, der ikke kendte min sag – og så ikke følte det nødvendigt at hilse. Der blev lavet en plan med 4 elementer: 1 motion, 2 henvisning til distrikspsykiatrien, 3 samtaler med en psykolog og 4 vejledning om kost og motion..
1 Motionen har jeg selv sat i gang og det kører fint.
2 Henvisningen er ikke videresendt til min læge – jeg har selv kontaktet min læge, der afviste distriktspsykiatrien
3 Psykologen har kontaktet mig og samtalerne er i gang – aftaler på plads!
4 Der er intet sket i f.t. vejledning om kost og motion
Min sagsbehandler har nu ferie de næste par uger
Faktum er, at stort set alt hvad der skulle sættes i gang – ikke er sat i gang – her mere end en måned efter mødet!
Faktum er, at psykologen er helt uforberedt på opgaven – det skal jeg sådan set selv definere!
Faktum er, at det eneste der virker, er det jeg selv har involveret mig i. Fuck hvor er det dårligt!
Desuden var der store fejl i referatet fra mødet!
Ruter jeg vil nå inden udgangen af september
Rehabilitering III
Blev kontaktet af en psykolog, der har fået til opgave, at mødes med mig i 13 uger! Psyk skalså vidt jeg har forstået, vejlede mig i f.t. kost og motion. Og så skal hun efter 13 uger udtale sig om min tilstand. At psyk er en jeg har haft samarbejde med synes jeg er uheldigt, og dårligt set fra rehabiliteringssteamet. Umiddelbart har jeg meldt OK på det, men egentlig har jeg ikke brug for at dele mit liv med en, der har været en stor del af min tidligere arbejdsplads – det går næppe. Tror ikke jeg kan åbne mig overfor hende. Har siddet i flere netværksmøder med hende, og hun har mildt sagt ikke aftvunget nogen form for respekt. Men nu gi´r jeg det en chance. Har fra start gjort min sagsbehandler opmærksomsom på et muligt problem – men hun har IKKE reageret! Det er simpelthen utrolig dårligt – det system fungerer. Jeg er meget lidt involveret – og det er jo for helvede mig det drejer sig om.














